Vegan perník

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Máte rádi vůni perníku? Já upřímně neznám nikoho, komu by perník nechutnal... A protože, sic je teprve 11. ledna, se mi stýská po vánocích, upravila jsem si jeden vynikající perník do zdravé a veganské varianty. Obstál na jedničku a proto se s Vámi chci podělit o další chutný recept.

A taky je to další důkaz pro odpůrce veganství apod., aneb i bez vajec, cukru a mléka se dá upéct dobrý moučník!

(bohužel jsme ho snědli moc rychle a nestihla jsem nafotit, foto časem přidám)
Suroviny:
500g celozrnné mouky (já použila kombinaci žitné a špaldové)
150g rapadury
1 kypřící prášek do perníku (nebo jako já 2 lžičky vinného kamene a perníkové koření)
1 lžíci lněného semínka
100 ml rostlinného oleje
250 ml ovesného nebo sojového nápoje (možno více)
6 lžic kakaa
hrst datlí a mandlí

Nejprve si do ovesného nápoje nasypte lněné semínko, aby nabobtnalo. Poté nasypte všechny sypké suroviny (kromě mandlí a datlí) do mísy a důkladně promíchejte. Do sypké směsi přilévejte tekuté suroviny a opatrně promíchejte. Těsto by mělo být tužší, neteče. Ale kdyby se Vám těsto přeci jen zdálo moc tuhé, přilijte ještě trochu ovesného nápoje. Nakonec přimíchejte datle a mandle.
Rozetřete na pečícím papírem vyložený plech a pečte při 200°C zhruba 25 minut.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Jak je na tom rapadura se sladivostí oproti cukru?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je mnohem sladší... dávám zhruba třičtvrtě množství cukru... má takovou medovější chuť... já osobně rapaduru miluju ;)

      Vymazat
  2. Tento recept se mi bude 100% hodit :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky