Gulášová (nefotogenická) polévka

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Diabetes

Guláš je jedno z mála "normálních" jídel, které jsem opravdu měla ráda... Bohužel bez masa se mi dlouho nedařila vykouzlit ta správná chuť a taky jsem upustila od zahušťování jídel moukou, tak jsem si o klasickém guláši mohla nechat jen zdát.
Následující recept sice guláš není, ale spíše je to gulášová polévka z hub, která chutná právě tak jako onen milovaný, normální guláš. S tím rozdílem, že v tomto není žádné maso!

Na polévku si připravte (cca 5 porcí):
1 větší cibuli
1 vrchovatou lžičku uzené papriky
kvalitní řepkový olej
200g hub (hlíva, žampiony, hřiby, to je jen na vás)
1 střední mrkev
2 malé brambory
1 litr zeleninového vývaru (já švindluji a používám výborný zeleninový bujon v prášku od Alnatury a horkou vodu)
2 stroužky česneku
2 bobkové listy
4 kuličky nového koření
1/2 lžičky majoránky
1/2 lžičky provensálského koření
pepř
případně sůl na dochucení

Postup je jednoduchý. Zeleninu a houby okrájejte, nakrájejte a opláchněte, nechte okapat. Na oleji opečte dozlatova na jemno nakrájenou cibulku, kterou, až bude opravdu hnědá, zasypte uzenou paprikou a nechte lehce opéci. Na opečenou cibulku vysypte pokrájenou zeleninu a houby a chvíli restujte. Poté zalijte vývarem, přidejte koření, rozmačkaný česnek a vařte do změknutí zeleniny a hub.

Podávejte nejlépe s chlebem a hojným množstvím řeřichy nebo pažitky. Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Tak gulášovou, tu já můžu. :))

    OdpovědětVymazat
  2. A co zahušťování moukou cizrnovou,fazolovou nebo hraškou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak určitě může být, to je na každém ;)ale mě osobně přijde, že to ovlivní chuť - zkoušela jsem sojovou, hrašku,.... a klasická mouka, ať už celozrnná, prostě obsahuje lepek a toho se snažím konzumovat co nejméně ;)

      Vymazat
  3. Nefotogenická? Vypadá nádherně! ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky