Jablkovo - maková buchta

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan (vejce nahradit rostlinným mlékem a přidat 2 lžíce hladké sojové mouky)
Intolerance laktózy

To se mi jednou za čas takhle sejde několik surovin, které prostě musím spotřebovat. Nakřápnutá vajíčka od mého šikovného psa, ovesná mouka, kterou jsem objevila ve zdravé výživě a bezpodmínečně ji musím vyzkoušet, zbytek máku od šulánků, pár sesychajících jablek a tak dále... Však to určitě znáte taky.

Nevěděla jsem co s tím a proto jsem se rozhodla upéct moučník, který je jednoduchý, rychlý, zdravý a velice chutný.

Na buchtu budete potřebovat:

4 domácí nebo BIO vejce (nejsou nutná, je možno je nahradit rostlinným mlékem a 2 lžícemi hladké sojové mouky)
300 g ovesné celozrnné mouky
1,5 dcl rostlinného oleje
80 g mletého máku
4 nastrouhaná jablka
1 prášek do pečiva s vinným kamenem (= novinka od Dr. Oetkera! nebo samotný vinný kámen)
170g třtinového cukru

Postup je, jak u mě bývá zvykem, naprosto jednoduchý. Vejce (či mléko) prošlehejte s cukrem a poté přidávejte postupně další suroviny. Úplně nakonec vmíchejte nastrouhaná jablka.

Pečte v pečícím papírem vyloženém plechu při 180°C asi 30 minut.

Dobrou chuť!

A jelikož je buchta celkem nefotogenická, tak jsem Vám natočila krátké video... :-) snad se bude líbit... Hezký večer :-)

Komentáře

  1. Video je super, hafáček si dal do čumáčku, co? :))
    Buchta náhodou vypadá senzačně, ty ingredience se mi moc líbí.
    Ten nový prášek do pečiva chci také vyzkoušet. :P
    Kombinaci jablíček a máku si dost dobře neumím představit, ale zbožňuji obojí. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. buchta chutná jako šťavnatý, nedusivý makovec s občasným zakousnutím do jablíčka... mám moc ráda buchty tohoto typu do kterých se strouhá jablko, mrkev, cuketa, dýně, řepa... ovoce a zelenina tomu dodá šťávu ;)

      Vymazat
  2. Tak ovesnou mouku ještě neznám, dá se normálně koupit? Nebo můžu nahradit rozmixovanými vločkami? Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, koupit se dá. kupovala jsem ji za 13 Kč / 300g. Určitě se dá nahradit rozmixovanými oves. vločkami... jen to chce fakt najemno ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky