Nakládaná sušená rajčata

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové

Jestli mám něco opravdu ráda, tak jsou to nakládaná sušená rajčata. Jsou natolik výrazné a netypické, že mi kolikrát stačí jen rýže s pár nakrájenými rajčaty a kouskem parmazánu a mám hned jedno výborné, chutné jídlo. Nebo jen tak k vínu či přidat na pizzu nebo do salátu. :-)

Pokaždé jsem si rajčata kupovala v obchodě, občas se stalo, že nebyla nic moc a proto jsem se rozhodla, že si je zkusím připravit doma. Nemůže na tom přeci být nic těžkého, ne? A protože není zrovna ta ideální doba na čerstvá rajčata a sezona bude za dlouho, připravila jsem si je ze sušených BIO rajčátek. Použila jsem tyto.


Na sušená rajčata alá Lenča si připravte:
1 bal. sušených BIO rajčat
olivový olej (nebo kombinaci olivového a slunečnicového, samotný olivový olej vám v lednici ztuhne)
2 stroužky česneku
1 chilli paprička
2 bobkové listy
bazalka
tymián

Sušená rajčata dejte do misky a zalijte vlažnou vodou a nechte je 2 hodiny nabobtnávat. Poté rajčata osušte a promíchejte s olejem a kořením. Dejte do sklenice, dolijte olejem a dejte do lednice. Rajčata nechte rozležet zhruba 5 dnů.

Lepší rajčata jsem nikdy nejedla! Opravdu doporučuji koupit BIO sušená rajčata, protože ta chuť je výrazná, zralá, moc dobrá :-)

V tomto receptu jsem testovala tento španělský olivový olej, který obsahuje kombinaci pěti nejznámějších španělských olejů. Chuťově mě velice překvapil a přesvědčil o tom, že nemusím kupovat pořád jen řecké nebo italské olivové oleje. Má výraznou chuť a báječně doplnil chuť rajčat. Rovněž se mi líbí i originální tvar láhve, který zaujme každého příchozího, který zavítá do mé kuchyně.

Komentáře

  1. nakládaná sušená rajčata miluju, je fakt, že zatím jsme je doma vyrábět nezkoušeli, a z kupovaných jsme se ustálili na sušených v oleji z Lidlu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušejte tady odtud.
      Www.chuť Kalábrie.cz

      Vymazat
  2. juu tohle miluju :-) a poznávám správně tu olivovou misku ode mě z dovči? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Super recept! Já zkoušela samotná rajčata naložit do oleje, ale i po čtrnácti dnech to bylo tvrdý.. Namočit do vody, nechápu, že mě to nenapadlo :D Ještě se zeptám, ten olej z rajčat recykluješ? Předpokládám, že se bude dát použít na vícekrát...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky