Ovesný chléb

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Po dlouhé době jsem se zas vrátila k pečení domácího chleba. Asi mě přimělo chladnější počasí, ale v létě jsem moc na pečivo chuť nemívala. Vyzkoušejte tento ovesný, je výtečný. :-)

Suroviny:
300g chlebové pšeničné mouky
100g žitné chlebové mouky
100g jemných ovesných vloček

11g čerstvého droždí (nebo sušeného)
3 lžíce octa
300ml vlažné vody
2 lžičky kmínu
2 lžičky soli
2 lžíce sušené cibulky

Ideálně vše dejte do domácí pekárny a nechte si zpracovat kynuté těsto (vodu, poté mouku a zbytek surovin). Pokud pekárnu nemáte, připravte si těsto klasicky. Poté z těsta vytvarujte chléb, položte na plech vyložený pečícím papírem a nechte 30 minut kynout.
Troubu rozehřejte na 180°C, chléb potřete vodou, posypte semínky a dejte péci.
Pečte zhruba 50 minut, ale spíš se spolehněte na zkušenosti s vlastní troubou. Každá peče jinak a každý chléb se chová jinak.

Dobrou chuť


Komentáře

  1. Ooh, vypadá moc dobře, hned bych ochutnala... Škoda, že (zatím) nemám domácí pekárnu :(( Po klasickém hnětení mi to nikdy nevykyne :///

    Hezký den,
    skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Mi taky nevykynul. Asi bych tam příště dala trošku třtinového cukru nebo medu to kynutí podpoří.Chuťově fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten cukr je dobrá nápad. Dělala jsem jej podle receptu několikrát a zatím se vždy povedl... Mrzí mě, že vám nenakynul... Ale ten cukr by to mohl pojistit ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky