32/52: Sušenky z ovesných vloček s cuketou

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

To, že jsem se do recenze kuchařky "Zelená kuchyně pro každý den" opravdu opřela svědčí i ten fakt, že přidávám již třetí recept z ní. A opět jde o lahůdku. Napadlo vás přidat cuketu do sušenek? Mě teda ne, ale výsledek je výborný!!! Myslím si, že (nejen) děti budou ze sušenek nadšené! Vyzkoušejte, ochutnejte.
Jediné, co jsem zatím u kuchařky vypozorovala je to, že autorka si libuje ve sladkých chutích a na mě je všude spoustu cukru. Tam, kde ona dává hrnek, já dávám třetinu a i tak mi to přijde akorát sladké, tudíž přesného receptu se držte jen tehdy, pokud jste milovníky hodně sladkých věcí. Pokud, stejně jako já, máte raději jemnější chutě, použijte třetinové množství... :-)

Suroviny:

1 "vejce" (1 lžíce chia semínek, 4 lžíce vody a nechat nabobtnat)
2 lžíce veganského másla (já dala 2 lžíce TOHOTO arašídového másla z Biosféry)
1 hrnek hnědého cukru (dala jsem 1/3 hrnku a bohatě to stačí, 1 hrnek je opravdu pro milovníky sladkého)
1 hrnek celozrnné mouky
1 lžička prášku do pečiva (dala jsem bezfosfátový)
1/4 lžičky skořice
1/4 lžičky muškátového oříšku
1 1/3 hrnku ovesných vloček
1 hrnek strouhané cukety
1/4 hrnku rozinek

Všechny ingredience smíchejte a vypracujte těsto. Na začátku mi přišlo, že se to prostě nedá spojit, ale jakmile pustí cuketa trošku vody, tak vám to půjde snadno. Z těsta tvarujte sušenky a pečte v předehřáté troubě při 190°C asi 16 - 20 minut. To, že jsou sušenky hotové poznáte tak, že budou krásně zlatavé, ale při stisknutí zůstanou pořád měkké.
Nechte zcela vychladnout. Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Tohle jsem měla znát loni, to jsem měla nadúrodu cuket, letos se mi vůbec nedaří... Jinak potvrzuji, že dost s cuketou je sladký i s polovinou dávky cukru (a na třetí pokus zkusím jiné sladidlo) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Babička mě letos vcelku slušně zásobuje úrodou cuket, takže tyto sušenky v nejbližších dnech určitě vyzkouším, děkuji za inspiraci :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou super, mně opravdu moc chutnaly :-) tak pak dej vědět, jak se povedly :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky