Kde se v Brně vegan dobře nají... 1. část

Rozhodla jsem se sepsat článek o mých oblíbených restauracích, hospůdkách a kavárnách, kde se dá v Brně zakousnout něco dobrého veganského. S radostí všem nebrněnským musím oznámit, že nabídka veganského stravování je v Brně čím dál pestřejší a veganské podniky zde rostou jako houby po dešti.

Junk food café, Anenská
- takový poctivý veganský fast food, kam si rádi zajdeme na poctivý hamburger a pivko. Výběr je opravdu skvělý a můžete tak ochutnat burger z tempehu, portobella, řepy, brokolice či falafelu. Za zdůraznění stojí i výtečné hotovky, kdy mě naprosto okouzlil Salisburský steak z Robi s fazolkami a bramborovou kaší! A ještě nesmím zapomenout na výtečnou česnečku!!
Z mých zkušeností mi na podniku vadí akorát častá pomalá obsluha a dlouhá příprava jídla. Vím, že když je narváno, tak se na jídlo čeká, ale pokud jste v celém podniku sami, tak mi přijde opravdu dlouhé čekat na hamburger se zeleninovým salátem hodinu. A stalo se nám to třikrát!



Kupé, Veveří
- orientální kuchyně, to je něco pro mě... Pokud milujete výrazné chutě, vyzkoušejte určitě Kupé, stojí to za to. Mají přehledný lístek, tudíž snadno poznáte, která jídla jsou veganská a která pouze vegetariánská. Nejvíc miluju lilkovou pomazánku Baba ghanuž, kterou se mi zatím doma nikdy nepodařilo tak skvělé dochutit. A manžel zas "ujíždí" na jejich tureckých "pizzách" :-)... Zvlášť na "salámové" či pikantní... :-)


Tukaloka café, Slovákova
- oblíbená kavárnička, kde mají hlavně výborné veganské dezerty na které se vyplatí sem zajít. Takovou specialitkou, kterou si zde dávám je cappucino z roiboosu, které jsem si oblíbila v těhotenství. Od těhotenství se vyhýbám kofeinu a tato kombinace mě příjemně překvapila. Interiér je útulný a doporučuji posadit se do houpacích sítí, objednat si nějakou dobrotu a na chvíli vypnout a relaxovat. Jako bonus, pokud narazíte na paní majitelku, která je moc sympatická a milá (a právě ona peče ony dobroty). Horší to občas bývá s brigádníky, kteří jsou schopni vám prodat i zákusek o kterém vám tvrdí, že neobsahuje něco na co máte alergii a vy až při konzumaci zjišťujete, že to tak úplně pravda není. Taky mi u brigádníků vadí, že se nechodí v průběhu návštěvy ptát, zda si ještě něco nedáte a musíte si tak zajít sami objednat, ale co už... :-)


Charaktery bakery and coffee shop, Orlí
- výborná veganská kavárna a pekárna, kde denně najdete čerstvé pečivo (doporučuji bagetu se sušenými rajčaty a olivové rohlíky) a výborné zákusky(cheesecaky jsou TOP). Stylové prostředí, které vás chytne za srdce a hlavně ty detaily! Moc se mi líbí servírování nápojů na dřevěných kolech ;-), limonády v zavařovačkách, káva v originálních hrníčcích, bylinková stěna, nádherné židle, venkovní posezení a  milá obsluha. Rozhodně místo, kam se vyplatí vracet!


Rádi vám zabalí zákusek i s sebou a vy si jej můžete vychutnat doma. Já si dala výtečné brownies s obilnou kávou :-). I pesan záviděl :-).



La strada, Kounicova
- La strada není veganský podnik. Je to klasická "pizzerka", která snad jako první v Brně zařadila rozšířenou nabídku pro vegany a vy sem můžete pozvat i masožrouty a pochutnáte si všichni. Jejich veganská pizza je výborná ( v nabídce mají 6 druhů), dále mají zapečené brambory, různé druhy zeleniny, lasagne a spoustu dalšího. Za mě palec nahoru už jen za tu snahu. Pizzu si můžete objednat i domů. Jen někdy řidiči z rozvozu stojí za starou bačkoru a jsou nepříjemní jako blázen... To už je jen na vás, zda jste ochotni to zkousnout nebo si raději objednat pizzu jinde.

A příště se můžete těšit třeba na Vegalité, Zdravý život, Oázu, V-bistro a další!
A kde rádi jíte vy?

Komentáře

  1. Plánuji, že někdy do Brna zajedu (hlavně kvůli vietnamské tržnici) a vypadá to, že se i zastavím do toho Kupé, protože jsem dostala chuť na Baba Ghanoush :) :) A i ta druhá kavárna vypadá moc lákavě :) Těším se na další tipy! :)

    U nás v Olomouci toho moc není. Máme tady jednu vegetariánskou jídelnu, kde sice vaří skvěle, ale občas mě naštvou, když do nějakého jídla, na které mám chuť, dají smetanu nebo sýr.. :D A ještě tady máme indickou vegetariánskou jídelnu, kde teď začali 3x týdně vařit čistě vegansky :) A pak ještě tu je jedna indická restaurace, kde vaří normálně, ale nají se zde i vegan :)

    OdpovědětVymazat
  2. Junk food, jak které hotovky, některé jsou nepoživatelné kejdy a to jím snad všechno, rýže například hnusná. Naopak ze stálé nabídky jsou některé věci fakt luxusní, takže záleží... Obsluha příšerná poslední dobou (Co otravuješ?). Tukaloka. Paní majitelka sympatická jak na koho asi  , na nás vždy nepříjemná, asi blbě čumím a otravuju. Ale jinak moc fajn dezerty a nápady. Vždy jsem se načekala, pokud tak jsou noví, někdy moc familiérní prostřední kolem personálu nebo jak to napsat. Charaktery. Proč vůbec kouříte venku? Fuj. Škoda, už si k vám nesednu. Zákusky jinak skvělé, někdy beru s sebou. La Strada. Rozvoz poslední dobou hrůza, asi se mění dost personál, chlapi mi přišli ale úplně v pohodě vždycky. Bohužel jednou se mi stalo, že ve vegan jídle byl kus masa (fakt). S čistotou nádobí si asi v kuchyni hlavu nelámou. Jinak pizza fajn, chutná mi více než v pizzabaru Těsněvedle... Vždycky nejvíc záleží, na koho narazíte, kdo má v podniku směnu. Chodím do Fresh Freaks bistro, mají taky nějakou nabídku pro vegany, dá se, i raw dorty, dobré kafe atd. Vše bezlepek, to je fajn. Pouze jednou jsem tam narazila na neschopnou slečnu, majitelka je jinak moc příjemná a mají to tam moc krásné. To je můj oblíbený podnik. Kupé vždycky fajn jídlo, personál jak kdy, ale už jsme dlouho nebyli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za další názory... aspoň to bude více objektivní.... Mně se taky v La stradě stalo, že pochybyli, ale jako kompenzaci mi poslali voucher na konzumaci v restauraci v hodnotě 250 Kč s omluvou, což mě potěšilo. Ale máte pravdu, že záleží na tom, kdo zrovna jídlo chystá... Rozvoz upadá... Objednáváme u nich 6 let a jednou jsme měli i 1,5 roku dlouhou pauzu, protože mě rozvoz tak zklamal....

      Vymazat
  3. Jé, asi za čtrnáct dní se chystáme na Moravu a chtěla jsem si trošku to Brno projít, protože vím, že tam vege podniky rychle narůstaj :)
    Charaktery bakery vypadá skvěle! Bagetu jsem neměla několik let, tak ve vege podniku si jí klidně dám :)
    Neměla bys i nějakej tip na vege vinárničku, kde čeří víno rostlinnými zdroji, někde na Moravě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jéé přiznám se, že jsem to ještě neřešila... čistě veganem nejsem zas tak dlouho a byla jsem těhotná, teď kojím, takže stejně nepiju, tak jsem to zatím nemusela řešit.... :-/ tak bohužel neporadím...

      Vymazat
  4. Myslím si, že v dnešní době by již mělo být samozřejmostí, že restaurace nabízí víc než jedno jídlo pro vegany. Bohužel tomu tak není všude, i když se najdou výjimky :) z Brna nejsem, ale dobré vědět, kam případně zajít.

    https://biozdravi.wordpress.com/2015/09/02/cervena-repa/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky