Hojnost - recenze

Kuchařský skvost Hojnost (v anglickém originále „Plently“) od mistra zeleninové kuchyně Yotoma Ottolenghiho vydalo na konci roku 2015 nakladatelství Slovart. Tímto děkuji za recenzní výtisk. Kuchařku zakoupíte ZDE
Knihu ocení zejména vegetariáni a milovníci zeleninových jídel. Velké množství je ryze veganských, ostatní recepty jsou vegetariánské a většina se dá do veganské verze snadno upravit (živočišné produkty typu mléko, smetana, sýr lze nahradit rostlinnými verzemi). Pokrmy jsou převážně zdravé, ale objevíte zde i kalorické bomby, snadno tak zjistíte, že zeleninová jídla nemusí být jen zdravá a už vůbec ne nevýrazná.
Zjišťuji, že každý kuchař má své oblíbené potraviny, bylinky a koření. I u Yotama je tomu tak a mezi jeho nejoblíbenější patří (kromě zeleniny samozřejmě) kardamon, koriandr, kozí sýr a bílé víno.
Kuchařka je rozčleněna do patnácti kapitol: Kořeny, Bulvy, Hlízy, Rozmanité cibule, Houby, Cukety a dýně, Papriky, Brukve, Elegantní lilky, Rajčata, Listy, Zelená zelenina, Zelené lusky, Luštěniny, Obiloviny, Těstoviny, polenta a kuskus a Ovoce se sýrem.
Osobně mě velice nadchla rozmanitost použité zeleniny v kombinaci s pestrou škálou bylinek a koření. Kniha je studnou inspirací a i po designové stránce úchvatná. Vzhled je založen na minimalismu, který knize sluší a povyšuje ji do seznamu nejkrásnějších a nejelegantnějších kuchařek v mé knihovně. Musím poznamenat, že kniha je zpracována velice podobně, jako dřívější kuchařky Jamieho Olivera, mého nejoblíbenějšího kuchaře.
Recepty jsou přehledné, stručné a jasné. Najdete zde recepty rychlé, ale i takové, kvůli kterým strávíte v kuchyni několik hodin. Jako první jsem z kuchařky vyzkoušela na prvníí pohled snadné nudle s řasou wakame, které jsem si trošku upravila. Soba nudle jsem doma zrovna neměla, tak jsem použila rýžové a do směsi přidala brokolici. Kombinace syrové okurky a tepelně upravené brokolice s řasami a zálivkou chutnala exoticky a báječně. S manželem jsme si tuto kombinaci zamilovali a myslím si, že budeme zkoušet další jídla z této úchvatné kuchařky. 
Dnes k večeři mám v plánu, protože milujeme arabská jídla, Itamarův bulgurový pilaf.
 Kuchařku doporučuji těm, kteří mají rádi krásné kuchařky a milují zeleninová jídla. Zajisté budou nadšení. Rovněž doporučuji knihu i jako dárek.

Komentáře

  1. Na tuhle knihu si dělám zálusk, brzy musím pořídit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě kuchařka opravdu nadchla. Je nádherná, čistá. Opravdu trochu připomíná prvotní kuchařky J. Olivera.

      Vymazat
  2. Koukala jsem na tuhle knihu uz v Anglii a nekoupila jsem si ji, rikala jsem si ze je na me nejaka moc sefkucharska nebo jak to rict, ted jsem znovu odolala v knihkupectvi pred vanoci....ale po tyhle recenzi....aspon mam tip co budu chtit k svatku :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky