Octové brambory podle Jamieho Olivera

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez palmového oleje

Recept na tyto netradiční brambory jsem chtěla vyzkoušet už několik let. Jsou to minimálně čtyři roky, kdy jsem viděla Jamieho pořad Jamie vaří doma, kde v díle věnovaném cibuli pekl maso a k ní tyto na první pohled bláznivé brambory. Bože, to přeci musí být děsně kyselé, když je v tom skoro celá láhev octa! To je naprosto šílené. Jak to asi chutná? Tak přesně toto jsem si myslela a neustále mě provázela myšlenka, ať už do toho konečně jdu a brambory vyzkouším. No, ta slavná chvíle nastala až před pár dny, kdy jsem sebrala odvahu a s myšlenkou, že to kdyžtak vyhodím, jsem se vrhla do příprav. No a jak to dopadlo? Překvapivě skvěle... Přiznám se, že jsem byla dost zaskočena tím, že brambory nebyly vůbec kyselé, naopak krásně nasládlé a chuť je tak specifická, že si tyto brambory prostě musíte upéct a ochutnat. U nás doma měly úspěch a budeme zkoušet takto připravovat i pečenou zeleninu. Mňam, už se těším.

Suroviny:

1,5 kg brambor
sůl
pepř
3 lžíce olivového oleje
3 lžíce řepkového oleje
1 lžička (ideálně čerstvého) rozmarýnu
palice česneku
5 červených cibulí
350 ml balsamikového octa

Nejprve si brambory očistěte a nakrájejte na stejně velké kousky. V osolené vodě povařte osm minut. Poté vodu sceďte.
Mezitím co se budou brambory vařit, rozpalte troubu na 200°C a umíchejte si marinádu z obou olejů, rozmarýnu, balsamikového octa, soli a pepře. Do marinády nalámejte neloupané stroužky česneku (vždy jen odřízněte tu tvrdou spodní část) a na měsíčky nebo kolečka pokrájenou oloupanou cibuli. Do takto připravené směsi přisypte brambory, promíchejte, vysypte na hluboký plech a pečte zhruba 30 minut.To, že jsou brambory hotové poznáte tak, že marináda zhoustne a udělá na bramborách takový tmavě hnědý, jakoby karamelový povlak.
Servírujte jako přílohu či hlavní chod s dobrým salátem a dobrou tatarkou. :-)
A pokud vyzkoušíte, tak napište, jak vám chutnaly :-).
Dobrou chuť!


Komentáře

  1. Vyzkoušeno. Brambory vypadaly a voněly naprosto úžasně, ale na nás byly přeci jen dost kyselé. Možná za to mohla použitá cibule (neměla jsem červenou, ale obyčejnou bílou). Rozhodně ale stojí za vyzkoušení. Příště dám správnou cibuli a možná trochu medu :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Bohuzial, u nas to bolo nepozivatelne kysele a museli sme zemiaky vyhodit, mozno zavisi aj od toho aky ocot le pouzity :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mě mrzí. Jídlo je dost specifické a není pro každého. Použila jsem balsamico z marks and spencer...

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky