Razítkové sušenky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez pšenice

Jeden z vánočních dárků, který mě opravdu potěšil, byla razítka na sušenky, které jsem si již dlouho přála. Proto jsem je musela co nejdříve vyzkoušet. Co se receptu týče, tak jsem sáhla o osvědčené vanilkové klasice, taky proto, že mi tu zbyl ještě kousek Bio Alsanu od Vánoc a volal o spotřebování.
 Na 30 sušenek si připravte:

200 g špaldové mouky
100 g rýžové mouky
200 g Bio Alsanu
80 g mletého třtinového cukru
kůra z 1 Bio citronu
1 lžička vanilky

Těsto zpracujte na vále a nechte 30 minut v lednici odpočívat. Poté vyválejte na pomoučněném vále na tloušťku asi 4 mm a vykrajujte sušenky, které rovnou i orazítkujte. Skládejte na plech a pečte při 170°C zhruba 12 minut (Já pekla na dolní a horní ohřev, 10 minut, poté na horký vzduch 2 minuty kvůli barvě).

Recept na těsto je univerzální. Vychází z předpisu 300 g mouky, 200 g tuku a 100 g cukru. Dá se všelijak obměňovat a přidávat suroviny, které máte rádi.
Kakaové sušenky uděláte tak, že odeberete 2 lžíce mouky a nahradíte 2 lžícemi kakaa.
Ořechové – 100 g mouky nahradíte 100 g mletých oříšků, ale pozor na tomto receptu nevynikne struktura razítka.
Místo citronu dejte pomerančovou kůru a místo vanilky skořici a máte božské pomerančové sušenky.
Do základu přidejte 50 g nasekaného kandovaného zázvoru a kůru z citronu a rázem máte báječné zázvorové sušenky :-).


Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky