Veganská veka

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bez pšenice
Bez palmového oleje

Na Silvestra jsme měli doma poloprázdnou lednici a poloprázdnou spížku a manžel se mě ptal, zda má zajet pro veku a nějaké potraviny, abychom si mohli na večer připravit chlebíčky. Řekla jsem mu, ať nikam nejezdí a nechá se překvapit. Veku jsem upekla domácí (a kupovanou už nechci, protože tato je božská!) a z toho co jsem v lednici našla jsem udělala dva druhy pomazánek (vajíčkovou z tofu a rajčatovou ze sušených rajčat a slunečnicových semínek) a ještě jsem upekla foccaciu. No byly jsme oba překvapení, jaké dobroty se dají vykouzlit, když má člověk pocit, že doma nic není :-). Zkuste to i vy někdy, budete překvapení :-). No a teď už k samotné vece, s jejíž výrobou nemusíte čekat až na Silvestra, ale zajisté ji oceníte i při oslavách :-).
Na 2 veky (pro 2 osoby bylo chlebíčků na celý večer až až):
280 ml rostlinného mléka
4 lžičky rostlinného oleje
1 lžička citronové šťávy (nebo klidně jablečného octa)
2 lžičky soli
½ lžičky cukru
2 a ½ lžičky sušeného droždí
500 g špaldové hladké mouky (použila jsem špaldovou hladkou, jemně mletou)

Ze všech surovin robotem nebo ručně uhněťte těsto, které nechejte asi hodinu kynout. Poté těsto rozdělte na dvě části a vytvarujte válečky, které udělejte raději tenčí a delší. Vložte na pečícím papírem vyložený plech a nechte 50 minut kynout.
Troubu rozehřejte na 190°C. Po 50 minutách veky pocákejte vodou a dejte péct. Pečte zhruba 25 minut. Pekla jsem na horní a dolní ohřev.
Veky nechte zcela vychladnout, ideálně na mřížce a až poté je rozkrajujte.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. receptik me zaujal hlavne tim, ze tam neni zadny tuk. Ale chci se zeptat - kdyz upecu veku den predem, bude nasleduji den taky mekka a nezgumovati? A druha otazka je ohledne peciciho papiru - mam problem, ze kdyz pecu bez tuku na pecicim papiru, proste se mi na testo prilepi a jde pak velmi tezko dolu. Mate nejaky trik?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný večer. Pokud chcete veku křupavou, je lepší ji upéci čerstvou. Druhý den je rovněž moc dobrá, ale trochu změkne.
      Jinak trik na kynuté těsto a chléb mám takový, že pečící papír lehce popráším moukou :-). Ať se daří

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky