Vaříme pro vegany - recenze

Nedávno jste si na blogu mohli přečíst recenzi na knihu "Pečeme pro vegany" o které jsem tvrdila, že je ideálním dárkem pro rodiče a kamarády veganů, kteří neví, čím svoje nejbližší při návštěve pohostit. Dnešní kniha "Vaříme pro vegany" je takovou pokračovatelkou pro vaše nejbližší a nejen pro ně. :-)
Knihu má na svědomí Martin Kintrup, který vydal již několik veganských kuchařek a knih (např. Veganské vaření) a vydalo ji nakladatelství Vašut, kterému tímto děkuji za recenzní výtisk. Kuchařku můžete koupit ZDE.

Kniha začíná seznámením s veganskými top potravinami (alespoň z pohledu autora) a to kešu oříšky, sojovým jogurtem, avokádem, agar-agarem, černou solí kala namak a mandlovým máslem. Osobně se pod toto podepíši, protože například nechápu, jak jsem mohla existovat bez černé soli, která vystřihne chuť vajíček k nerozeznání od originálu, jen s tím rozdílem (jak řekl můj bratr, který není veganem) "že po téhle vajíčkové mu není těžko". Agar - agar používám již léta, protože kromě želírovacích schopností je to mořská řasa, která například léčí zácpu, snižuje hladinu cholestrolu a hlavně v organismu působí zásadotvorně. Avokádo je zdravými tuky našlapané ovoce, které je výborné do pomazánek. Z kešu připravíte základ všech "sýrových" pomazánek, krémů. Sójový jogurt je výborný do ranního mussli a do pečení a poslední zmiňované mandlové máslo, to je kapitola sama o sobě. Pokud člověk jednou propadne chuti ořechových másel, těžko se této závislosti zbavíte :-).
Úvod knihy je věnován stručným informacím o veganství v praxi, nejlepších zdrojích bílkovin a dva základní recepty - na mandlovo - makadamové máslo a výborný kešu - kokosový jogurt.

Samotná receptová část je rozdělena do čtyř kapitol - Start do nového dne, Na cesty a do ruky, Vegansky především a Sladké sny. I přesto, že zde najdete jen pár receptů (cca 36), tak všechny jsou vyladěné do posledního detailu. Použité suroviny nejsou nijak těžko sehnatelné, úplně si postačíte s hypermarketem či zdravou výživou. Oceňuji pestrost jídel a lákavé fotografie.
Za zmínku stojí i to, že na zadním přebalu jsou informace na co si dát pozor při nákupu sojových výrobků, moštů, vína, hotových potravin atd.

Pokud hledáte knihu, ze které byste mohli čerpat kvalitní veganské recepty, protože nemáte odvahu zkoušet z tisíců neznámých receptů na internetu, toto je pro vás dobrá volba. Opět výborný dárek pro kohokoliv, nejen pro kytkožrouty, ale rovněž třeba pro milovníky zdravějších jídel anebo pro ty, kteří drží masopust a neví, co nového přidat do jídelníčku.

Krásný den