Hostina ledu a ohně - recenze

Dnešní recenze bude netradiční :-). Propojí mou nejoblíbenější fantasy ságu Hru o trůny spolu s mou nejoblíbenější činností vařením. V momentě, kdy jsem uviděla, že pod taktovkou G. R. R. Martina se autorky Ch. Monroe - Cassel a S. Lehrer pustili do tvorby kuchařské knihy podle jídel nacházejících se ve Hře o trůny, věděla jsem, že tato knížka nesmí v mé knihovně chybět (stejně jako celá sága :-) ).
A i když tato oficiální kuchařka Game of Thrones nepatří ani k tomu nejzdravějším a natož pak k rostlinnému stravování, kvůli své vášni jsem se rozhodla vám ji alespoň krátce představit.
Pokud HoT neznáte, nejspíš nebudete následující řádky tušit, o čem mluvím, ale rozhodně ságu doporučuji k přečtení. Osobně nemám ráda fantasy a násilí v literatuře a zde najdete obojího přehršle a i přesto jsem se do knih zamilovala a s napětím očekávám pokračování. Podle mého názoru se jedná o jedny z nejpůsobivějších knih jaké jsem kdy četla (obdobný silný dojem ve mně zanechala snad jen Sophiina volba a Svět podle Prota).

No ale nyní už k samotné kuchařce, kterou v březnu vydal Dobrovský s.r.o. v edici knihy Omega (k zakoupení ZDE).

Kuchařka je koncipiována podle geografického rozčlenění celé Ságy a vy si tak můžete postupně dopřát hostinu na nejsevernějším cípu Západozemí na Zdi, následně přejet na pohoštění do Zimohradu a zavzpomínat na severská jídla, následně ochutnat pochutiny Jihu. Zajisté vás ohromí gurmánství Králova přístaviště. Nezůstanete však pouze v Západozemí, ale rovněž se podíváte na pochutiny Dorne a máte možnost nakouknout pod pokličku i kuchařům za Úzkým mořem, kdy si můžete dopřát například Daenerysinu snídani v Meereenu.

Ze čtení knih mi nejvíce v hlavě utkvěly citronové zákusky, které milovala Sansa Stark, opulentní hostiny v Králově přístavišti a nouzi na Zdi, kde chudáci Černí konzumovali stále dokola to stejné - nasolené maso, luštěniny, sušené ovoce a hojně svařeného vína :-).
Všechny pokrmy zde najdete. Nejvíce mě šokoval recept na pečeného chřestýše, ale tak co, lidé jedí různé věci a někde se prostě jí i hadi, tak proč by nemohl být i takový recept ve fantasy kuchařce, že? 

Osobně se mi líbí to, že každému jídlu předchází úryvek z knihy, který popisuje právě daný pokrm. 
Knihu bych doporučila milovníkům fantasy Hry o trůny. Je to taková zajímavost, která vám může více přiblížit život vašich milovaných hrdinů.

Abych sem vnesla i trošku zajímavostí ze seriálu HoT, tak věděli jste, že Tyrion (Skřet), jehož hraje vynikající herec Peter Dinklage, který je vegan a při natáčení pojídal ve velkém kusy "masa" připravené ze seitanu? Je to můj oblíbenec, protože ve velkém bojuje za práva zvířat :-).
Zdroj: FOTO

Krásnou neděli.

Komentáře

Oblíbené příspěvky