Notes květinové kuchařky - recenze

Před rokem vydalo nakladatelství Smart press Květinovou kuchařku o které jste si mohli přečíst v této recenzi. Nyní byl vydán Notes květinové kuchařky, který je takovým doplňkem pro milovníky jedlého kvítí. 
Osobně bych knížečku přirovnala k diáři, který kopíruje období od časného jara do babího léta a seznamuje kytkožřouty s dny, které jsou ideální pro sběr konkrétních druhů jedlého býlí. 
Líbí se mi prostor, který je určen pro vlastní poznámky. Já osobně jsem si do notesu začala psát data, kdy jsem konkrétní květiny sbírala v letošním roce a rovněž i co jsem s konkrétní rostlinou provedla. Například jsem v minulém týdnu byla na smrkových výhoncích a naložila jsem si je spolu s třtinovým cukrem a citronem a nyní budu netrpělivě čekat 2 - 3 týdny na smrkový sirup, který bude ideálním pomocníkem na podzim a v zimě při nachlazení. 

Taky jsem vyrazila na květy sedmikrásek a šeříku, které by mě ještě před rokem nenapadlo jíst :-). Krásně ozdobí především moučníky.

 Mezi jednotlivými obdobími jsou rovněž popsaná stanoviště na kterých se můžeme setkat s typickými květinami, jako například městské parky, obilná pole, chodníky a náspy, bažiny a další. Snadněji se tak zorientujete při hledání.
 Notes udělá radost především těm, kteří mají rádi svoje poznámky na jednom místě. Notes vám poskytne dostatek prostoru pro vlastní zápisky a seznámí vás s tím nejdůležitějším. Jen pozor, data jsou spíše informační, záleží v jaké nadmořské výšce žijete a jak brzy skončí zima. V letošním roce knížečka v mnohém sedí, ale vím, že loni byla třeba třešeň již začátkem dubna odkvetlá a třeba medvědí česnek jsem sbírala již koncem února (v notýsku uveden až v dubnu).
 Notýsek zakoupíte například ZDE nyní s 15% slevou za 212 Kč.
A co vy, máte rádi jedlé kvítí? Co sbíráte?
Já osobně používám na zdobení květy fialek, šeříku, sedmikrásek, pampelišek. Dále používám pampelišky na med, smrkové výhonky na sirup, bršlici a lebedu na špenát, řebříček na tinkturu na štípance, kopřivy suším na čaj, stejně tak i měsíček, mátu, meduňku, v zahrádce pěstuji rozmarýn, dobromysl, libeček, levanduli, yzop, sbírám květy bezu na limonády a mnohé další. Letos bych si ráda nasušila, namlela a opražila pampeliškové kořeny na pampeliškovou kávu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky