Makové muffiny bez lepku

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez cukru
Bez palmového oleje
Bez pšenice
Bez sóji
Pro děti 

Dlouho předlouho jsem tento recept testovala do finální podoby. I když jsem vyzkoušela spousty bezlepkových moučníků, nikdy jsem nebyla na 100 % spokojená s konzistencí a chutí těsta. U bezlepkového pečení se mi stávalo, že těsto bylo po upečení buď druhý den tvrdé jako beton anebo se sypalo a nedrželo u sebe. Ono totiž upéct moučník z bílé mouky, cukru, vajec a másla umí každý, upéct veganskou verzi bez vajec a másla už chce nějaký ten cvik, ale upéct vegansky a bez lepku, to už se podle mého opravdu projeví, zda máte na pečení talent a cit nebo ne :-D.
No abych se dostala k jádru pudla, tak se mi konečně podařilo to, o čem se mi ani nesnilo. Upéct nadýchaný, vláčný bezlepkový moučník, který není dusivý a zároveň neobsahuje nic živočišného a to ani palmový olej a cukr.
Pokud vás neodradil dlouhý úvod, tak nyní přejděme k samotnému pečení.
Na 12 muffinů si připravte:

1 hrnek uvařených jáhel
1 hrnek pohankové mouky
½ hrnku kukuřičné polohrubé mouky
½ hrnku mletého máku
Špetka soli
1 lžička kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička jedlé sody
1 lžíce hrašky vanilka
½ lžičky skořice
kůra z 1/2 BIO citronu
1 lžíce jablečného octa
½ hrnku rýžového sirupu (pokud neděláte pro malé děti, lepší jsou s javorovým sirupem)
1 hrnek rýžového mléka
½ hrnku řepkového oleje

Troubu předehřejte na 170°C.
V jedné míse promíchejte suché ingredience a jáhly a ve druhé míse promíchejte tekuté ingredience. Poté tekuté ingredience opatrně vmíchejte do sypkých a zpracujte těsto. Těstem plňte muffinkové formičky vyložené košíčky. Těsto nalijte do 2/3. Poté dejte péct a pečte při 170°C asi 15 – 20 minut.

Muffinky krásně naběhnou a zezlátnou. Doporučuji před konzumací nechat vychladit.

A jak je patrné z přiložených obrázků, tak dětem chutná ;-). 


Komentáře

Oblíbené příspěvky