Polévková mánie - recenze

Nevím, jak u vás, ale u nás s podzimem přichází i chuť na pořádné, vydatné a horké polévky. Nejraději mám kapustnici (zelňačku), cibulačku, česnečku, čočkovou, květákovou, miso a pórkovou. To jsou klasiky, které se nikdy neomrzí a mohu je vařit stále a stále. Ale někdy prostě přijde den, kdy ráda vyzkouším novou chuť, jiné koření a pak brouzdám po internetu a hledám novinky, které mne zaujmou a pak zkouším páté přes deváté a většinou je výsledek moc chutný.
Proto mě potěšila novinka z nakladatelství Metafora od Kathryn Bruton "Polévková mánie", která obsahuje desítky zajímavých receptů na ten, grunt, jak říkaly už naše babičky :-).
Kuchařka je rozdělena do deseti kapitol, kdy prvních pět je věnováno teorii a zbylých pět praktickým receptům.

Kniha je krásně designově zpracovaná. Ne každý recept je doplněn fotografií, ale ty recepty,které mají, jsou úžasné, lákavé, pestré. Osobně mi vadí, když si přečtu zajímavý recept, ale není doprovozen fotkou a já nevím, jak by měl výsledek vypadat a tak často daný recept ani nevyzkouším.

V teoretické části se například dozvíte, jaké nástroje budete při přípravě polévek potřebovat, jaké ingredience můžete mít ve spížce ve stálé zásobě. Rovněž vás autorka seznámí s méně známými surovinami a kde je seženete. Z uvedených ingrediencí pro mě novinky byly tři potraviny a to kočchudžang, hominy a tomatillo. Přiznám se, že ani jednu z těchto položek nevím, kde bych (kromě internetu) v Česku sháněla. Zbylé suroviny jsou snadno sehnatelné v supermarketech nebo dobře zásobených zdravých výživách.
Přínosná mi přijde kapitola o základních bujonech, kde se kromě základních vývarů naučíte připravovat i kurkumovou pastu či ochucenou miso pastu vlašskými ořechy.
Receptová část je rozdělena do kapitol Krémové polévky, Vývary a consommé, 15 minutové polévky, Obiloviny, pseudoobiloviny a luštěniny a Polévky ze superpotravin.
Kromě receptů na studené i teplé polévy zda najdete spoustu tzv. doplňků k polévce - od různých sušenek, krekrů, lupínků, ale i například žitný chléb, smoothie a další.

Osobně mi některé polévky přijdou zbytečně složité a tudíž vhodné spíš pro zpestření jídelníčku. Najdete zde i masové recepty, tudíž kniha není příliš vhodná pro vegetariány či vegany.

Hodnocení: 3* z 5*

Komentáře

  1. Je v knížce i recept na cuketové polévky? Přemýšlím o koupi a jelikož máme na zahradě každoročně cuketové hody, ráda bych z cuket udělala polévku.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky