Veganská / Superfood / Detox kuchyně - recenze

Dnešní recenze bude zahrnovat rovnou 3 novinky z nakladatelství Svojtka a to Veganskou kuchyni, Superfood kuchyni a DETOX kuchyni.
Pro společnou recenzi jsem se rozhodla proto, že knihy jsou dost podobné, jak obsahově, tak tematicky, tak by asi byla pro vás čtenáře nuda číst třikrát během krátké doby to stejné.

Rozhodla jsem se pojmout tuto recenzi trošku jinak a opravdu ji otestovat naplno. Jelikož jsem za poslední dobu dost přejedená stále se opakujících jídel, vypsala jsem si na 14 dní jídelníček, kam jsem zakomponovala 12 jídel z těchto kuchařek a vařila jsem, testovala a ochutnávala.


Jaký mám z kuchařek dojem?
Na úvod bych ráda podotkla, že když je kuchařka inspirativní a přínosná, tak mi nevadí mít i neveganskou, neboť mi nedělá problém suroviny nahradit. Superfood kuchyně i Detox kuchyně obsahují i neveganské recepty, ale je jich minimum. Zato jsou všechny tři plné perfektních, lehkých a inspirativních jídel, která mě baví.

Pojďme se podívat na každou stručně z blízka...

Veganská kuchyně
Kuchařka je rozčleněna do pěti kapitol. V předmluvě se zběžně dozvíme o veganské stravě a čím se dají nahradit běžné potraviny - mléko, maso, vejce. Receptová část obsahuje kapitolu Snídaně, Obědy a svačiny, Hlavní jídla a Dezerty a pečivo.
Recepty jsou nádherně nafocené, rychlé, přehledné a velice chutné. Vyzkoušela jsem Kořeněnou misku s quinoou a pekanovými ořechy (použila jsem vlašáky, pekany zrovna nebyly), Jáhlovou kaši s meruňkovým pyré (rychlá delikatesa), Slunečný salát s mussli sušenkami, Míchané bylinkové tofu, excelentní Banánové jednohubky s tahini (zkoušela jsem i verzi s arašídovým máslem) a datlovým sirupem a Tagliatelle s pestem z lískových oříšků. Všechna jídla se povedla na jedničku a mezi recepty  mám dalších zhruba 20 favoritů na vyzkoušení. Nestává se mi to zas tak často, aby se mi kniha tolik líbila.


Moje hodnocení:
10* z 10*

Superfood kuchyně
Rozdělení i této kuchařky je stejné jako u Veganské kuchyně (Úvod, Snídaně, Obědy a svačiny,....). Zpracování je rovněž vyvedené a designově krásné.
Superpotravin, se kterými se ve knize pracuje, je představeno 20 - zelené potraviny (brokolice, mangold, špenát,...), červené ovoce (brusinky, jahody, maliny,...), červená zelenina (paprika, červená řepa), letní ovoce a zelenina (mrkev, dýně, batáty,....), podzimní jablka a hrušky, vejce, ryby, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy a semínka, datle, sója, cibuloviny, topinambury, banán, avokádo, výhonky a klíčky, krůtí maso, hořká čokoláda a zelený čaj. Sami vydíte, že 17 z 20 superpotravin je veganských, i většina receptů v knize je čistě rostlinná, nebo se dá pár úpravami pozměnit.
Jelikož mám nejraději recepty na snídaně, tak jsem z této kuchařky vyzkoušela Obří mrkvové sušenky, Čočkovo-špenátovou polévku a Medovo - borůvkové tyčinky (med jsem nahradila javorovým sirupem). Nejvíce mě učarovala polévka, kterou zařazuji do svého receptového repertoáru a tyčinky, kam jsem použila pufovanou quinou a myslím si, že půjde připravovat na tisíce způsobů podle toho, jaké ovoce bude zrovna zralé. :-)


Moje hodnocení:
8*z 10*

Detox kuchyně
Poslední kniha je rozdělená opět do pěti kapitol, kdy v úvodu je čtenář seznámen se zásadami detoxikační stravy, pro koho je určena a jak při ní správně postupovat. Osobně si myslím, že detox nikomu neuškodí, protože žijeme v znečištěném světě a občasnou úlevu si zaslouží i tělo zdravé, nejen to, které zužuje nemoc. Nejlepší je nemoci předcházet, nikoli řešit až následné následky nevhodného životního a stravovacího stylu.
Najdete zde zase kapitoly Snídaně a džusy, Obědy, Hlavní jídla a Dezerty a svačiny.
Naprosto jsem si zamilovala Kapustovo-banánové smoothie a Tofu s černým sezamem. Největší lahodou jsou však Karamelové kostky s tahini. Přemýšlím, že se o recept na ně podělím s vámi. Protoře je budu určitě dělat znovu. :-) Jen s mýma úpravama, protože kokos nejím a tak jsem musela nahrazovat.


Moje hodnocení:
9* z 10*

Musím říct, že všechny knihy jsou nadprůměrné. Ať už vzhledem či obsahem. Nejvíce mne okouzlila Veganská kuchyně a Detox kuchyně. Asi by měli i stejné hodnocení, jen Detoxu jsem strhla bod za použití neveganských surovin. Opravdu si nemyslím, že je při detoxu potřebné jíst maso, i kdyby bylo sebezdravější. Zatěžuje trávení a do tohoto typu vaření bych je nezařadila ani kdybych nebyla na rostlinné stravě.


Komentáře

Oblíbené příspěvky